Retur- og angrerett

Dersom du mot formodning ønsker å angre kjøpet, har du rett til å returnere varene innen 14 dager etter mottak. Varen må returneres i samme stand og mengde som da du mottok den. Kjøpesummen blir refundert innen 10 virkedager etter at vi har mottatt og behandlet returen.

Du er selv ansvarlig for returkostnaden, og for at varen kommer trygt frem til vårt lager.

Returadresse:
MRXC AS
Gauselveien 6
1406 Ski
Husk å legge ved ordrenummer og fullt navn i returforsendelsen.

Angreretten gjelder ikke for:

  • Hygieneprodukter som dyner, puter, overmadrasser, menskopper, ammeinnlegg, bind, truseinnlegg, bleier, våtservietter og toalettpapir

  • Tilbudsvarer, salgsvarer og skattekistevarer


Bytte

Du kan bytte varer innen 30 dager. Ta kontakt med oss på forhånd for å avtale bytte.

Dersom ønsket vare ikke er på lager, vil beløpet bli refundert innen 10 virkedager. Varer kan kun byttes til en vare med samme eller lavere pris. Ønsker du å bytte til en dyrere vare, må ny bestilling legges inn.

Returkostnader ved bytte dekkes av kunden. Vi tilbyr gratis bytte ved oppmøte på vårt lager i Ski, etter avtale.


Reklamasjon

Hos Gullbarna følger vi kjøpsloven og Forbrukerrådets retningslinjer. Du har 2 års reklamasjonsrett – i noen tilfeller opptil 5 år, avhengig av produktets forventede levetid.

Ved reklamasjon:
Send en e-post til post@gullbarna.no med følgende informasjon:

  • Ordrenummer

  • Beskrivelse av feilen

  • Bilder som viser skaden eller problemet

Vi behandler saken så raskt som mulig, og kontakter deg når vi har fått nødvendig informasjon fra leverandør eller produsent.


Varens stand ved retur

Du er ansvarlig for eventuell verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon. Varen skal prøves på samme måte som i en fysisk butikk.

Dersom varen er brukt utover dette, kan vi redusere eller avslå refusjonen, avhengig av varens gjenværende verdi.


Unntak fra angrerett

Angreretten gjelder ikke for forseglede varer som av hygiene- eller helsemessige årsaker ikke egner seg for retur, dersom forseglingen er brutt etter levering.

Ved brutt forsegling på slike varer bortfaller angreretten i sin helhet.


Kontakt

Har du spørsmål? Ta kontakt med oss på:
📧 post@gullbarna.no
📞 +47 468 14 461


Konfliktløsning

Ved uenighet ber vi deg kontakte oss så tidlig som mulig for å finne en løsning. Dersom saken ikke løses i minnelighet, kan du ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling:
📞 23 400 600
🌐 www.forbrukertilsynet.no