Søk retur
Retur- og angrerett
Skulle du mot forventning angre kjøpet, har du retten til å bytte og returnere dine varer innenfor 14 dager. Hvis du angrer kjøpet ditt, skal du returnere varen i samme stand og mengde som da du mottok den. Kjøpesummen krediteres kontoen din innenfor 10 dager.
Noter at du står for returkostnaden. Du er ansvarlig for at varen kommer helt frem til lagret.
Normal returrett gjelder ikke dyner, overmadrasser, puter, menskopper, ammeinnlegg, bind, truseinnlegg, bleier, våtservietter og toalettpapir. Angreretten gjelder ikke tilbudsvarer, skattekistevarer eller salgsvarer.
Bytting
Alle varer kan byttes innenfor 30 dager. Ta kontakt med oss for bytte.
Hvis vi ikke har den ønskede vare på lager, vil varebeløpet bli tilbakeført innenfor 10 dager. Varer kan kun ombyttes til varer med samme eller lavere pris. Ønsker du en vare til en høyere pris, må du legge inn en ny bestilling.
Noter at du selv står for retur kostnader. Gratis bytte i Ski etter avtale på lagret.
Reklamasjon
Hvordan gjør jeg hvis jeg vil klage på et produkt?
Når det gjelder klager så følger Gullbarna.no norsk lov og Forbrukerrådets retningslinjer.
Når du handler hos oss har du en reklamasjonsrett på 2-5 år jfr. Kjøpsloven.
Av og til skjer det at en vare ikke oppfyller den kvaliteten som ønskes og da hjelper vi deg selvfølgelig med en reklamasjon.
Følg stegene under og legg til nødvendig informasjon slik at vi kan håndtere din sak raskere:
Ved reklamasjon av klær, sko, innredning og leketøy:
Send ærendet til oss via Email på post@gulbana.no
– Skriv alltid ordrenummeret ved en reklamasjon
– Beskriv feilen på produktet
– Legg alltid ved bilde på den skadede varen slik at vi ser hva problemet er.
Vi håndterer deretter ditt ærend så fort som mulig, og kommer tilbake til deg så snart vi har fått informasjon fra leverandøren.
Varens stand ved returnering
Du er kun ansvarlig for eventuell redusert verdi av varens verdi som skyldes annet enn hva som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og den måten den fungerer på. Med andre ord – varen skal kun prøves på som du ville gjort i en fysisk butikk.
Hvis varen er prøvd utover hva som er beskrevet ovenfor, betrakter vi den som brukt. Dette betyr at dersom du angrer kjøpet, får du kun en del eller ingenting av kjøpsbeløpet i retur, avhengig av varens handelsmessige årsaker.
Unntaksvarer av angreretten
Følgende varer er et unntak av angreretten:
Levering av forseglede varer, som av hygiene og sunnhetsmessige årsaker ikke er egnet til å bli returnert, og hvor forseglingen er blitt brudt etter leveringen.
Du mister din angrerett dersom du bryter forseglingen på varer, som av sunnhetsbeskyttelse- eller hygienemessige årsaker ikke er egnet til at bli returnert.
Hvis du skulle ha ytterligere spørsmål kan du få svar på det meste på mail: post@gullbarna.no eller tlf: 46814461
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.