Salgsbetingelser
Generelle opplysninger
Aksjeselskap
Org.nr 929 160 770
Gauselveien 6, 1406 Ski
Kundeservice: post@gullbarna.no
+ 47 46814461
Betaling
Når du handler hos oss, kan du velge forskjellige betalingsmåter. Du velger bare det som passer deg best. Du kan betale med Klarna og Vipps.
Levering & frakt
Fast frakt kr 75,-
Ved levering til Svalbard gjelder særskilte fraktbetingelser.
Alle våre pakker, der ikke annet er avtalt sendes med PostNord eller Posten som fraktleverandør ,og du vil enten motta pakken din i postkassen eller på ditt nærmeste utleveringssted.
Vi pakker og sender bestillingen din raskest mulig. Pakken din vil ankomme postkassen eller ditt nærmeste postkontor/post i butikk innenfor 2-6 virkedager. Du vil få en sms eller en mail av posten, med informasjon om når og hvor du kan hente pakken din. Unntaket er varer som er oppgitt med lengre leveringstid.
Det må på beregnes noe lengre leveringstid på varer fra Klatreverden, varer fra Danmark og Belgia. Dette på grunn av blant annet forsinkelser ved kryssing av landegrenser, men vi gjør alt vi kan for at du skal motta varene dine senest 14 dager etter bestilling.
Pakke skadet ved mottak
Vi beklager at du har mottatt en pakket som er skadet. Dessverre skjer det transportskader en gang iblant. For at vi skal kunne ta saken videre med budtjenesten som har levert pakken, trenger vi informasjon om pakken din. Vi behøver også bilder av pakkens tilstand ved levering. Send denne informasjonen til post@gullbarna.no
Jeg har ikke mottatt min pakke
Dersom pakken er en servicepakke sender vi en mail når pakken er sendt. Fra vi pakker ordren til den er fremme kan det gå 2-6 dager avhengig av hvor i verden du bestiller i fra. Ved forsendelser med småpakker eller brevpost vil du få en hentelapp i postkassen din når pakken er ankommet ditt postkontor.
Uhentede pakker
Gullbarna forbeholder seg retten til å avkreve et gebyr dersom en sending ikke hentes. Pakker som ikke blir hentet innen fristen og kommer i retur, belastes med NOK 300 for fraktkostnader. Vi anbefaler derfor alle våre kunder å hente ut pakkene og sende i retur selv for å slippe ekstra, unødvendige kostnader for deg selv.
Endre leveringsadresse
Så lenge ordren ikke er pakket, er det mulig å endre leveringsadresse. Etter dette er det dessverre ikke mulig. Men når hente meldingen kommer kan budtjenesten kontaktes.
DET TAS FORBEHOLD FOR TRYKKFEIL, LAGERSTYRINGSFEIL OG PRISENDRINGER.
Retur- og angrerett
Skulle du mot forventning angre kjøpet, har du retten til å bytte og returnere dine varer innenfor 14 dager. Hvis du angrer kjøpet ditt, skal du returnere varen i samme stand og mengde som da du mottok den. Kjøpesummen krediteres kontoen din innenfor 10 dager.
Noter at du selv står for retur kostnader. Du er ansvarlig for at varen kommer helt frem til lagret.
Normal returrett gjelder ikke dyner, overmadrasser, puter, menskopper, ammeinnlegg, bind, truseinnlegg, bleier, våtservietter og toalettpapir. Angreretten gjelder ikke tilbudsvarer, skattekistevarer eller salgsvarer.
Bytting
Alle varer kan byttes innenfor 30 dager. Ta kontakt med oss for bytte.
Noter at du selv står for retur kostnader. Gratis bytte i Ski etter avtale på lagret.
Reklamasjon
Varer som returneres med reklamasjon kan bli erstattet av en ny samme vare innen 10 dager, eller hvis man ønsker pengene tilbake. Hvis vi ikke har varen, vil det betalte beløpet bli kreditert innenfor 10 dager.
Varens stand ved returnering
Du er kun ansvarlig for eventuell redusert verdi av varens verdi som skyldes annet enn hva som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og den måten den fungerer på. Med andre ord – varen skal kun prøves på som du ville gjort i en fysisk butikk.
Hvis varen er prøvd utover hva som er beskrevet ovenfor, betrakter vi den som brukt. Dette betyr at dersom du angrer kjøpet, får du kun en del eller ingenting av kjøpsbeløpet i retur, avhengig av varens handelsmessige årsaker.
Unntaks varer av angreretten
Følgende varer er et unntak av angreretten:
Levering av forseglede varer, som av hygiene og sunnhetsmessige årsaker ikke er egnet til å bli returnert, og hvor forseglingen er blitt brutt etter leveringen.
Du mister din angrerett dersom du bryter forseglingen på varer, som av sunnhetsbeskyttelse- eller hygienemessige årsaker ikke er egnet til at bli returnert.
Vi forbeholde oss retten ved feil informasjon og pris, som kan få orderen din kanselert.
Hvis du skulle ha ytterligere spørsmål kan du få svar på det meste på post@gullbarna.no eller tlf: 46814461